1607
Polacy potwierdzili swoją miłość do Chorwacji
W tym roku odwiedziło ponad 1 000 000 osób, co oznacza wzrost o ok 7% w porównaniu do ubiegłego roku.
Rok 2024 przyniósł kolejny rekordowy sezon letnich wakacji na chorwackim wybrzeżu Adriatyku.
Chorwacja
od lat jest jedną z najpopularniejszych letnich destynacji Polaków, powitała w 2024
roku około 1 000 000 polskich turystów, co oznacza wzrost o ponad 7% w porównaniu do ubiegłego roku.
Wynika to z danych Chorwackiej Organizacji Turystycznej (HTZ) oraz wewnętrznych statystyk Travel Family,
lidera na polskim rynku wakacji w Chorwacji.
„Chorwacja
w tym roku potwierdziła swoją pozycję lidera wśród letnich destynacji.
Zauważyliśmy ogromne zainteresowanie pobytami nad morzem oraz szerszy krąg klientów, którzy
odkrywają urok tego kraju nie tylko latem, ale także poza głównym sezonem,”
mówi Marta Dulańska, dyrektor polskiego oddziału Travel Family.
„Spokojnie mogę stwierdzić, że rok 2024 był wyjątkowo udany dla chorwackiej turystyki
i nie tylko osiągnęliśmy wyniki sprzed pandemii, ale je również przekroczyliśmy. Oczekujemy kolejnego
rekordu w liczbie turystów, którzy do końca roku przekroczą 21 milionów. Z Polski do
Chorwacji
przyjechało około 1 000 000 osób, co oznacza, że także w tym roku
Chorwacja
była jednym z najczęstszych wyborów na letnie wakacje,“
mówi Miodrag Mlačić, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Organizacji Turystycznej (HTZ).
Trendy sezonu 2024
Trendy sezonu 2024 potwierdziły, że Chorwacja
jest popularną destynacją wakacyjną dla wszystkich grup wiekowych.
Zgodnie z danymi biura podróży Travel Family, 61 % odwiedzających stanowią Polacy poniżej 55. roku życia,
a największą grupą są rodziny z dziećmi w wieku 25–44 lata (30,9 %). Turyści ci często kontynuują
tradycję rodzinnych wakacji nad Adriatykiem. Atrakcyjność
Chorwacji
jako destynacji wakacyjnej została dodatkowo wzmocniona przez ważne zmiany w dostępności i infrastrukturze,
takie jak wejście Chorwacji
do strefy Schengen i przyjęcie euro, co ułatwiło podróże i zwiększyło komfort odwiedzających. Dodatkowo
rozszerzono ofertę noclegową, nie tylko o nowoczesne hotele, ale także o alternatywne opcje, takie jak
glamping i mobilne domy, które przyciągnęły nowe grupy klientów szukających unikalnych doświadczeń.