Stają się tak samo wymagający jak Niemcy czy Austriacy
Polacy rozpoczęli masową rezerwację wycieczek na nadchodzący sezon letni. Wiedzą, że wczesny
zakup przynosi wiele korzyści, w tym największy wybór popularnych miejsc noclegowych, które na początku sprzedaży nie są jeszcze zajęte, oraz korzystniejsze ceny. Już jesienią, w momencie pełnego
uruchomienia sprzedaży wycieczek na kolejny sezon, kliencimogą skorzystać z tzw. rabatów First Minute, które w wielu hotelach mogą wynosić nawet 30 – 40 % ceny regularnej.
Dodatkowymi zaletami są m.in. obniżone zaliczki oraz bezpłatny pobyt dzieci.
„Osoby, które chcą wybrać swoje ulubione miejsce, termin czy konkretny hotel i znacząco zaoszczędzić, powinny zarezerwować wakacje najlepiej do końca listopada. W tym okresie jest największy
wybór, a także dostępne są najlepsze oferty cenowe,” mówi Marta Dulańska dyrektor oddziału Polskiego biura podróży Travel Family. „Dotyczy to przede wszystkim takich kierunków jak
Chorwacja, która, podobnie jak inne nadmorskie destynacje, weszła w tym roku do przedsprzedaży znacznie wcześniej.
Obecnie około 8 % pobytów na sezon letni 2025 jest już zarezerwowanych.”
Ceny nie rosną, ale Polacy nie boją się wydawać więcej pieniędzy na wakacje
W porównaniu do bieżącego roku wycieczki na przyszły rok nie powinny drożeć w znacznym stopniu. Wyjątkiem mogą być niektóre kraje, takie jak
Czarnogóra, gdzie stawka VAT wzrasta z 15 % do 23 %. Jednak nie oczekuje się dramatycznych podwyżek.
Na przykład w Chorwacji ceny wycieczek na przyszły rok kształtują się na podobnym poziomie jak w bieżącym roku, a nie
przewiduje się znaczącego wzrostu cen w pozostałych sektorach. Wrześniowa inflacja w Chorwacji wyniosła zaledwie 1,6 %,
co jest najniższym wynikiem od marca 2021 roku.
„Mimo to klienci wydają więcej. W porównaniu do bieżącego roku średnia cena za zrealizowaną rezerwację wzrosła o około 20 %. Wzrost ten nie jest spowodowany wyższymi cenami, lecz raczej tym, że
Polacy kupują lepszej jakości noclegi oraz korzystają z większego zakresu usług. Przestali obawiać się wydawania pieniędzy, a apetyt na zakupy wrócił w pełni.
Sezon letni 2025 może być rekordowy pod względem wydatków na wakacje,” ocenia Marta Dulańska.
Polski standard – pełen zakres usług i doświadczeń
Polacy w swoich wyborach wakacyjnych h osiągnęli poziom turystów z Niemiec i Austrii. Nie oszczędzają na wakacjach, są skłonni wydawać podobnie jak Niemcy czy Austriacy, a wyraźnie preferują pobyty z szerokim
zakresem usług. Podczas wakacji korzystają z różnych usług dodatkowych. Przykładowo, 35% Polaków wykupuje dodatkowe ubezpieczenie podróżne, rezerwuje konkretne miejsca i zamawia poczęstunek w trakcie podróży.
Standardem jest również, że Polacy, oprócz pobytu w miejscu wakacji, uczestniczą 1-2 razy na pobyt w fakultatywnych wycieczkach, które kupują z wyprzedzeniem w biurze podróży lub na miejscu u rezydenta.